Welcome! International Guests..

I am Scott, nickname is Hippo.
I was a engineer who make embedded computer programs in Taiwan for 8 years.
The Blog is made to document those things happened in my 30-years-old gap year in Australia and around.
I write them down to remind me the days when I was a Working-Holiday-Visa backpacker and share the exciting exprence to everyone.
Hope you like it!

P.S. All articles are wrote in traditional chinese but you can use the translation button on top-left for your convience.

澳洲打工度假最新照片

2009年2月21日 星期六

2009.02.20 Wogga肉廠工作第四日 準備放假

今天第四天工作,還是跟昨天一樣勞累,整天拿著旋刀的負荷實在不小,手指的酸疼來不及復原又要加重了,不過我想就像我剛到蕃茄園時的腰酸差不多吧,在那邊練好腰力之後就不會酸疼了,在這邊把肩膀跟手指兩個我的弱項都練起來之後,也不會疼了,真的是來澳洲做身體健康的,先練下半身再練上半身,呵呵。

中午接到PADDY的電話,跟我談一些墨爾本之行以及幫忙帶東西的細節,真的很感謝他,離鄉背井其實裝備永遠都不夠,出來才知道缺這缺那,家又是那麼遙遠,要拿到補給品不是那麼簡單,但是有朋友要從台灣過來那是最棒的,重點是他還會幫我帶電腦,嘿嘿,終於可以讓辛苦四年的ASUS W6退役了,再想想看請他幫我灌什麼軟體,總之超感謝PADDY的。

1 則留言:

MollieBlack 提到...
作者已經移除這則留言。